FAQ om Nilan gateway og app

Vi har herunder samlet nogle af de mest almindelige spørgsmål og svar vedrørende
Nilan gateway og app.
Hvis du har brug for yderligere informationer, kan en af vores forhandlere eller servicepartnere hjælpe dig.

Der kan vælges mellem følgende emner:

  • Wi-Fi gateway
  • LAN gateway
  • Nilan app
  • Support


 

Wi-Fi gateway

  • Kontroller at koderne til din Wi-fi har korrekt SSID-navn og password. Store og småbogstaver skal være korrekt tastet ind.
  • Kontroller at frekvensen er 2,4 GHz på dit Wi-Fi-netværk.

Nej, Nilan Wi-Fi gateway understøtter kun 2,4 GHz.

  • Kontroller at din Wi-fi kører og at der ikke er skiftet SSID-navn eller password
  • Kontroller at dit Nilan anlæg stadig har Modbus adresse 30
  • Kontroller forbindelsen imellem gateway og Nilan anlægget
  • Lysdioden (a) skal blinke ved opstart. Dioden viser, at den har forbindelse til et Nilan anlæg og info om hvilket anlæg der tilkoblet. Herefter vil dioden lyse konstant, hvilket indikerer at den har fundet et Nilan anlæg, som nu er tilgængeligt i din App

Kontroller at den grønne LED (a) blinker når gatewayen tilsluttes strøm 

• Hvis ikke LED blinker ved opstart, kontroller forbindelsen imellem gateway og Nilan anlæg
• Kontroller Modbus-ID på Nilan anlægget (ID-adressen skal være 30)

Den grønne LED (a) blinker 

• Forbindelsen til anlægget er OK
• Tryk på Mode Knap i 10 sek. (se vejledning - side 4)
• Status: LED lyser konstant rød (se vejledning - side 4)
• Gateway er nu i connect mode har oprettet i Wi-Fi netværk (se vejledning - side 12)
• Log på netværk 1141_Gateway password: 1141_Gateway 
• Åben app’en og vælg konfigurer WiFi-gateway
• Nu vises gateway nr. øverst i app’en
• Indtast navn på dit Wi-Fi netværk under SSID. Husk at være påpasselig med store og små bogstaver
• Indtast dit password på dit netværk under Password. Husk at være påpasselig med store og små bogstaver
• Nu genstarter din gateway og den grønne LED skal nu lyse konstant (nu er din gateway koblet op på dit lokale Wi-Fi netværk)
• Åben app’en: Nu er vises dit gatewaynummer i app’en (tryk på gatewaynummer)
• Derefter bliver du bedt om at oprette en bruger. Indtast den e-mailadresse du vil bruge 
• Hvis denne e-mailadresse har været brugt tidligere, vil denne skrive: Bruger findes. Indtast da det brugte password 
• Ved oprettelse af ny bruger: Der vil blive sendt en e-mail med dit password og nu kan nu logge ind på din gateway 


LAN gateway

  • Anlægget kan ikke finde et Nilan anlæg (se vejledning - side 4)
  • Kontroller at Modbus-adressen er 30.
  • Kontroller forbindelsen imellem anlæg og gateway.
  • Lysdioden (a) skal blinke ved opstart (se vejledning side 4). Dioden viser, at den har forbindelse til et Nilan anlæg og info om hvilket anlæg der tilkoblet. Herefter vil dioden lyse konstant, hvilket indikerer at den har fundet et Nilan anlæg, som nu er tilgængeligt i din App.
  • Kontroller LAN-forbindelsen.

Nilan app

Tænd først for dit Nilan anlæg. Når anlægget kører, som det skal, kan du sætte strøm til din gateway.

Der kan kun være en bruger, men denne bruger kan installeres på flere telefoner.

Ja, der mulighed for at have flere anlæg i en app. Det er muligt at skifte imellem de tilsluttede anlæg i app'en under indstillinger.

Denne funktion er fjernet, da der kan være driftssituationer, hvor indblæsningstemperaturen kan angive en misvisende temperatur.

Denne funktion er fjernet, da der kan være driftssituationer, hvor afkasttemperaturen kan angive en misvisende temperatur.


Generelt om gateway og app

Nej, der kan kun tilkobles en gateway til et anlæg.

Gatewayen er programmeret til at spørge efter adresse 30, hvilket betyder at dit Nilan anlæg skal være sat til Modbus-adresse 30 (en standardindstilling på Nilan anlæg).

Max 100 meter ved CAT6 kabel.

Max 100 meter ved brug af et parsnoet og skærmet kabel

Kontakt en Nilan forhandler.

Der kan være oprettet en bruger i forvejen. Kontakt en Nilan forhandler.

Det gøres under indstillinger i Nilan User App.

Ja, Nilan service kan ved oplysning af dit ID-nr. på din gateway koble op på dit anlæg og eventuelt yde online support.



Kontakt vores samarbejdspartnere

Hvad enten du skal købe nyt filter eller har brug for assistance til fejlsøgning eller indregulering af dit Nilan anlæg, så kan vores samarbejdspartnere hjælpe dig. 
Du finder links til både ind- og udland her.